Grete Stern (1904-1999) comezou a súa andaina artística estudiando artes
gráficas en Stuttgart (Alemania). A visita a unha mostra determinou a súa
traxectoria, que a partires deste momento se encamiñou cara a fotografía,
inspirada polos traballos dos americanos Edward Weston e Paul Outerbridge.
Foi
en Berlín onde comezou a dar os primeiros pasos nesta disciplina, grazas ás
leccións privadas impartidas por Walter Peterhans e o estudio de deseño gráfico
e publicidade - Ringl+pit - que creou xunto coa tamén fotógrafa Ellen
Rosenberg. Sería o propio Peterhans o que a animaría a continuar baixo as súas
ensinanzas no taller de fotografía ó seu cargo na Bauhaus en Dessau entre 1930
e 1933.
Estes serán anos clave na vida de Grete Stern, tanto a nivel formativo
como persoal. Neste centro de efervescencia artística empápase de coñecementos
e comeza a relacionarse co fotógrafo arxentino Horacio Coppola, o seu futuro marido e socio.
Xudía e de esquerdas, coa chegada de Hitler ó
poder viuse obrigada a emigrar a Inglaterra ó mesmo tempo que a Bauhaus pechaba
as súas portas. Tras montar un novo estudio, casa en 1935 e viaxa a Arxentina
co seu marido, onde se asentará definitivamente acadando a cidadanía en 1958. Stern
e Coppola traballaron xuntos converténdose en axentes clave no
proceso de modernización das artes visuais neste país.
Na obra de Stern abundan os retratos, así como
imaxes documentais e reportaxes urbanas sobre Bos Aires ou os últimos indíxenas
arxentinos. Sen embargo, especialmente interesante é a súa serie “Sueños”, á que pertencen tódalas imaxes
desta entrada.
“Sueños” son cerca de 150
fotomontaxes realizadas entre 1948 e 1951 e publicadas na revista Idilio, unha popular producción semanal dirixida ó público feminino que destacaba especialmente polo espacio adicado ás fotonovelas, ademais dos artigos relacionados coas tarefas domésticas e cosmética. As obras de Stern acompañaban a modo de ilustración
os textos da sección “El psicoanálisis le ayudará”, onde o sociólogo e director
da revista Gino Germani interpretaba os soños que as lectoras enviaban
á redacción baixo o seudónimo de Richard Rest.
Tomando como
protagonistas a amigos, familiares e veciños e sumando paisaxes e obxectos do
seu arquivo, Grete Stern representou os soños dunhas mulleres reprimidas e
sumisas ante a xerarquía social establecida, dando lugar a un traballo profundamente
crítico sobre os valores dominantes en canto á situación da muller na sociedade arxentina da época. Para facer a súa particular interpretación dos soños, Stern decide que a fotomontaxe é a técnica perfecta para capturar este universo onírico grazas ás súas posibilidades narrativas, dando como resultado unhas imaxes inquedantes e angustiosas que absorben o espírito da vangarda surrealista.
No hay comentarios:
Publicar un comentario